Moje rozmowy z blogerami. Wywiad z Basią z bloga Polish & Cookies.



Dziś wywiad z utalentowaną, przedsiębiorczą blogerką - Basią. Basia prowadzi bloga - www.polishcookies.pl o tematyce ciasteczkowo - paznokciowej. Bardzo kreatywne i oryginalne połącze, takie same jak jej małe dzieła. Sami się o tym przekonacie czytając wywiad i następnie zaglądając na jej bloga i fp - https://m.facebook.com/PolishCookies
Oto i wywiad.


Ja: Prowadzisz bloga ciasteczkowo-paznokciowego. Bardzo oryginalne połączenie. Skąd takie zainteresowania?

Basia: Od zawsze lubiłam tworzyć ładne rzeczy. Zdobieniem paznokci zainteresowałam się już jako czternasto- piętnastolatka, ponad 10 lat temu, kiedy tak na prawdę mało kto malował paznokcie na więcej niż jeden kolor :) To był mój sposób na to aby się wyróżnić oraz ćwiczyć artystyczne zdolności. Ciastkowanie jest dość nowym hobby, pierwsze ciacha zdobione lukrem wykonałam około 4 lata temu. Można powiedzieć, że złapałam bakcyla po tym, jak znalazłam mnóstwo pięknie dekorowanych ciasteczek w Internecie, głównie na Pintereście. W Polsce poza zdobieniem tradycyjnych pierniczków na święta nikt nie zajmował się tego typu sztuką, stwierdziłam więc, że będę przecierać szlaki! Wpadłam na pomysł połączenia moich obu pasji, starej i nowej, i pokazywania ich dla szerszej publiczności - tak też powstał mój blog.

J.: Masz bardzo ładną nazwę bloga Polish cookies - polskie ciasteczka. Dlaczego wymyśliłaś taką nazwę? Czy kiedy założyłaś bloga to pisałaś tylko o ciastkach? 
Właściwie pełna nazwa bloga to "Polish & Cookies" czyli lakier (do paznokci) i ciasteczka, ale dzięki temu, że "polish" oznacza też "polski" ładnie mi się to wszystko zgrało. Bo i ciacha są przecież polskie :) Bloga założyłam żeby połączyć obie pasje, zdecydowałam się na szalenie nietypową formułę tworzenia tematycznych duetów ciasteczkowo-paznokciowych. Zawsze wykonuję zdobienie paznokci oraz ciasteczka w jakiś sposób ze sobą połączone - jakimś tematem przewodnim, motywem kolorystycznym czy stylem. Jest to jedyny taki blog na świecie!

B.: Twoje ciasteczka i wzorki na paznokcie są cudne! Wyglądają jak małe dzieła sztuki. Skąd bierzesz inspiracje do ich tworzenia?
Dziękuję za takie miłe słowa :) Inspirację znajduję dosłownie wszędzie - w różnych abstrakcyjnych grafikach, w naturze (na przykład kwiatowe wzory na paznokciach mogę odtwarzać w nieskończoność w wielu wariantach), często czerpię również ze znanych motywów np. filmów czy bajek (głównie kiedy wykonuję ciacha dla dzieci). Bardzo często robię też ciasteczka dla gości weselnych - wtedy dopasowuję je do stylu lub motywu przewodniego wesela. Projektuję więc ciasteczka w stylu rustykalnym, marynarskim czy też w konkretnym kolorze. Takie nietypowe wyzwania rzucane mi przez Panny Młode są też fajną inspiracją do tworzenia wzorków na paznokciach, których w innym przypadku bym pewnie nie wykonała.

CIASTECZKA WESELNE 




J.: Wiem, że na pewno robienie wzorków na paznokcie i ciastek jest bardzo pracochłonne i wymaga wielkiej cierpliwości. Ile czasu zajmuje robienie bardzo ozdobnych ciastek i skomplikowanych wzorków na paznokcie? Czy w miarę wzrostu doświadczenia szybciej wykonujesz te czynności?

B.: Oczywiście pewne procesy udaje mi się usprawnić, ale nadal dekoracja ciasteczek oraz paznokci to detaliczna, bardzo pracochłonna czynność. Każde ciacho jest ręcznie zdobione od początku do końca, tego typu rękodzieła nie zawsze da się przyspieszyć :) Zdarza mi się, że nad paznokciami siedzę czasem i 3 godziny. Proces dekoracji ciastek jest jeszcze bardziej skomplikowany, bo często między poszczególnymi etapami zdobienia muszę odczekać kilka godzin aby lukier dobrze wysechł, wydłuża się więc to nawet to kilku dni na jeden ciastkowy wzór.

J.: Od kiedy zaczęłaś wypiekać ciasteczka? Czy już jak byłaś dzieckiem to marzyło Ci się robienie ciastek?

B.: Jak już wspominałam zdobieniem ciasteczek zajmuję się od około 4 lat, ale zawsze lubiłam piec różne słodkości, głównie ciasta i torty. Zawsze na rodzinnych przyjęciach byłam odpowiedzialna za część deserową, na szczęście dzięki temu mogłam uniknąć stania godzinami nad zupą czy tłuczenia kotletów :)

J.: Czy oprócz ciastek robisz jakieś inne potrawy? Czy traktujesz swoją kuchnię jako swoje królestwo? 

B.: Poza ciachami moją specjalnością są serniki i ciacha marchewkowe, które zawsze wychodzą mi absolutnie obłędnie :) Myślę, że śmiało mogę nazwać kuchnię moim małym królestwem. Aktualnie jestem na etapie zakupu mieszkania i 3/4 czasu poświęconego na projektowanie wyposażenia zajmuje mi dopracowanie planów kuchni marzeń :)

J.: Które z Twoich wzorków na paznokcie oraz które ciasteczka są Twoimi ulubionymi?

B.: Moje ulubione wzory to takie, które tworzę sama od początku to końca. W dobie internetu ciężko jest nie inspirować się innymi cudownymi pracami zdolnych artystów, ale tworzenie własnych projektów daje niesamowitą satysfakcję. Bardzo lubię również wzory proste i minimalistycznie, które jednak w swojej prostocie mają ten niezwykły urok :) 
Ostatnie zakochałam się w dekoracjach z jadalnego papieru, które pięknie wyglądają na tortach. 


Kwiaty z jadalnego papieru

Wszystkie wzory na bieżąco można podglądać na blogu: www.polishcookies.pl, ale moje ulubione duety to te:







J.: Czy zamierzasz kiedyś rozszerzyć zakres tematyczny bloga oraz założyć dużych rozmiarów firmę ciastkarską? 

B.: Powoli rozszerzam zakres bloga o inne słodkości, głównie dekoracje tortów, ale to na razie plany na przyszłość :) Jeśli chodzi o firmę ciastkarską to jest to jak najbardziej możliwe, zapewne nawet jeszcze w tym roku, więc trzymaj kciuki! 

J.: Dziękuję za wywiad.

Wszystkie zdjęcia umieszczone w tym wywiadzie są własnością Basi i możecie je również zobaczyć na jej blogu.

To już ja Weronika. Po tym wywiadzie będzie dłuższy odpoczynek od wywiadów. W czasie odpoczynku będą wstawiać wpisy z wieloma moimi ostatnimi zdjęciami (bo oczywiście dalej ćwiczę robienie bardzo dobrych zdjęć).

Komentarze

  1. Świetny wywiad i tematyka niespotykana! Super połączenie i trzymam kciuki za dalszy rozwój.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Miło mi że spodobał się ten wywiad. :)

      Usuń

Prześlij komentarz