Moje październikowe wyzwanie fotograficzne ,,Ciesząc się jesienią".



Wyzwania fotograficzne w Internecie i poza nim 

Zawsze mnie pociągały i dodawały energii do działania. Wzięłam udział już w kilku wyzwaniach, ale zorganizowanych przez innych. Dlaczego jednak nie stworzyć własnego, takiego osobistego, bliskiego swej wrażliwości? Przecież tylko ja wiem, jakie tematy najbrdziej podziwiam u innych, a jeszcze sama się z tymi tematami nie zmierzyłam (może tego jeszcze nie zrobiłam, bo boję się że moja praca będzie daleka od tych mnie zachwycających, które przecież są dla mnie mistrzowskie?).

Powyższe rozmyślania skłoniły mnie do konkretnego działania - sama napiszę tematy, które postaram się zrealizować w październiku. Oto i one, oraz wytłumaczenia, dlaczego je wybrałam.

Tematy mojego wyzwania fotograficznego - ,,Ciesząc się jesienią":


1. Dłonie - ta część ciała częściowo pokazuje naszą historię życia, pokazuje jaką pracę wykonywaliśmy, czy była nią praca fizyczna czy umysłowa, dłonie często wyjawiają nasz wiek.

2. Jesiennie w mieście - wydawać się może, że jesień w mieście jest szara i ponura, a to nie jest prawdą, bo uroku dla jesiennego miasta dodają kałuże, kolorowe parasole, wystawy sklepowe i nietypowy ubiór niektórych ludzi.

3. Babie lato - uwielbiam pajęczyny (oczywiście w umiarkowanych ilościach), lecz jeszcze nie mam takiego kadru, który by dobrze oddawał ich piękno, ich harmonię i geometrię.

4. Ślimaki po deszczu - wstyd przyznać, ale na moim podwórku po deszczu pełzają ślimaki w dużych ilościach, a ja im nie zrobiłam grupowego zdjęcia, a przecież może być takie piękne.

5. Miłość jesienna - pamiętajmy, że każda pora jest dobra na okazywanie miłości, tylko dzięki niej świat jest lepszy i piękniejszy.

6. Modlitwa - klimat jesieni bardzo sprzyja zadumaniu, refleksji nad swoim życiem, a więc i modlitwie. Jesień przypomina nam, że wszystko przemija, włącznie z żywotem człowieka, a więc nasze myśli ulatują do życia po śmierci.

7. Deszczowa pogoda - cóż to za jesień bez deszczu, choć dużo ludzi go nie lubi, to przecież ,,deszczowe momenty" są tak urokliwe - ,,zapłakana" szyba, przez którą świat zdaje się być nierzeczywisty; kolorowe kalosze, które wzbogacają i upiększają zwyczajny nasz strój; koty siedzące na parapetach, wpatrujące się w krople deszczu czy też kałuże, które wywołują uśmiech na wielu twarzach dziecięcych.


i tylko tyle, a może aż tyle, bo przecież najkorzystniejszą sytuacją będzie to jak do każdego powyższego tematu stworzę kilka prac i na dodatek spójnych kolorystycznie, co jest dla mnie nadal ciężkim orzechem do zgryzienia.

Dlaczego 7 tematów?


Liczba 7 jest moją ulubioną i oznacza pełnię.

Kiedy początek i koniec wyzwania?


Wyzwanie potrwa od 1 do 31 października.

Czy można dołączyć do mojego wyzwania?


Proszę bardzo, jeżeli ktoś się zdecyduje na wzięcie udziału w moim wyzwaniu fotograficznym to może oznaczać mnie na Instagramie @foto_wizja_weroniki a na fb @Weronika Śmiecińska Fotografia, oraz może wkleić poniżej linka do swoich profilów, gdzie będzie umieszczać swoje zdjęcia.

Co ja i Wy zyskacie dzięki temu wyzwaniu fotograficznemu?


Więcej zdjęć (które będą pamiątką na całe życie, jeżeli je wydrukujemy), więcej doświadczenia fotograficznego i satysfakcję.

W połowie października będzie połowiczne podsumowanie wyzwania, zaś na początek listopada będzie całościowe podsumowanie wyzwania na moim blogu (czyli tutaj w oddzielnych wpisach). Najpiękniejsze Wasze prace chciałabym pokazać na moim blogu i umieścić linki do Waszych blogów, fanpage' ów czy innych stron fotograficznych.

Osobie, która będzie miała najpiękniejsze i najbardziej spójne zdjęcia do wyzwania, zaproponuję wywiad, który będzie kontynuacją mojego cyklu ,,Rozmowy z blogerami" (mam nadzieję, że ta osoba będzie blogerem, a jak nie to stworzę nowy cykl wywiadów - ,,Rozmowy z twórcami").

To kto chętny na wyzwanie i co myślicie o moim wyzwaniu?

Komentarze

  1. Bardzo fajny pomysł - stawiać przed sobą kolejne takie wyzwania i się doskonalić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobry pomysł! I bardzo podobają mi się przedstawione tematy. Uwielbiam robić zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wyzwania, bo jak nie mam pomysłu na foty to właśnie one są moja inspiracją, z tym babim latem będzie problem bo u mnie już latało :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwyżej będzie bez babiego lata. Zamiest tego tematu niech będzie temat - nocne miasto. 😆

      Usuń
  4. ooo świetne tematy :) kusisz Kobietkooo :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mam nadzieję, że dasz się skusić. 😀 Pozdrawiam. 😊

      Usuń

Prześlij komentarz